Jewish education and identity formation in The Netherlands after the Holocaust

The subject of this article is Dutch Jewish education since 1945, attended by some 20% of the Jewish children in the region of Amsterdam. I consider the motives of the advocates of Jewish day schools, for whom the Holocaust was an important argument from a psychological, educational, social and cult...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Wingerden, Marjoke Rietveld‐van (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2008
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2008, Band: 29, Heft: 2, Seiten: 185-194
weitere Schlagwörter:B Holocaust
B Dutch Jews
B Identity Formation
B multicultural society
B multi‐religious education
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)