DA'WAH ON SOCIAL MEDIA: THE ISLAMIC ETHICS AND METHODOLOGY

Morethanpandemic,da'wahadministrationintoday'sNigeriaisbreedingacrimony,enmity,animosity,and,aboveall,disunityamongtheMuslimCommunityratherthaninvitingandattractingconvincinglynewconvertsintoIslamandpromotingharmoniouspeaceandsocio-religiousstabilitywithintheMuslimfoldandthelargersociety.H...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: OTUNUYI, Abdul-Hafeez Toluwalase (VerfasserIn) ; EDU, Muhseen Olajide (VerfasserIn)
Medienart: Druck Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Mayanjuola Publ 2021
In: Religions' educator
Jahr: 2021, Band: 20, Heft: 1, Seiten: 171-181
weitere Schlagwörter:B Islamic Ethics
B Methodology
B Social Media
B Da'wah
Beschreibung
Zusammenfassung:Morethanpandemic,da'wahadministrationintoday'sNigeriaisbreedingacrimony,enmity,animosity,and,aboveall,disunityamongtheMuslimCommunityratherthaninvitingandattractingconvincinglynewconvertsintoIslamandpromotingharmoniouspeaceandsocio-religiousstabilitywithintheMuslimfoldandthelargersociety.Hence,therehasbeenanimminentdisconnectbetweentheIslamic-spiritedda'wahandtheindividualistic-motivatedda'wahasevidentonsocialmediatoday,particularlyamongscholarsinSouthwestNigeriawhichconstitutesthemajorfocusofthisresearch.Thepaperthereforeinvestigateshowda'wahisbeingadministeredviasocialmedia,themethodologiesbeingadoptedandtheendresultofsuchda'wahactivitiesinthesociety,particularly,theireffectsonthesocio-religiouslivesofthe people.
ISSN:1115-5035
Enthält:Enthalten in: National Association for the Study of Religions and Education, Religions' educator