Spiritual literacy: non-religious reconceptualisation for education in a secular environment
This article aims to facilitate the transition from a religious definition of spiritual literacy to a non-religious, secular one. Philosophical anthropology emphasises the spiritual dimension as an anthropological constant. However, research in various fields frequently considers its intersection wi...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Taylor & Francis
2023
|
In: |
International journal of children's spirituality
Jahr: 2023, Band: 28, Heft: 2, Seiten: 61-75 |
RelBib Classification: | AA Religionswissenschaft AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Spirituality
B Public Schools B Holism B Hierophany B philosophy of education |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |