Mind Attribution to Gods and Christians in the Chinese Cultural Context

Drawing on the distinction in mind perception between agency and experience, this research examined whether and how culture-based religion affects mind attribution to gods and Christians in a religious priming paradigm. When attributing mind to gods in Study 1, participants in the religious priming...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Tian, Qirui (VerfasserIn) ; Becker, Maja (VerfasserIn) ; Hilton, Denis J. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell 2023
In: Journal for the scientific study of religion
Jahr: 2023, Band: 62, Heft: 4, Seiten: 885-900
weitere Schlagwörter:B Experience
B Agency
B Gods
B Christian
B Culture
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)