"Ins Gehirn der Masse kriechen!": Werbung und Mentalitätsgeschichte

Das Buch vereinigt neun Untersuchungen zum Thema Werbung und Beeinflussung unter historischer Perspektive. In den einzelnen Beiträgen werden dabei sehr verschiedene Gegenstände näher betrachtet. Sie reichen von einer schlichten Tankstellenwerbebeigabe über Werbelyrik der fünfziger Jahre bis hin zu d...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Gries, Rainer 1958- (Author) ; Ilgen, Volker 1954- (Author) ; Schindelbeck, Dirk 1952- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Darmstadt Wissenschaft Buchgesellschaft 1995
In:Year: 1995
Standardized Subjects / Keyword chains:B Germany / Advertising / Everyday life / Mentality / History 1930-1992
B Germany / Advertising / Historical background / History 1930-1992
B Advertising / History of mentalities (Subject)
B History 1930-1992
Further subjects:B Mentality
B Collection of essays
B Advertising Social aspects (Germany)
B Everyday life
B Material Culture (Germany) History
B Historical background
B Advertising (Germany) History
B Advertising
B Germany
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)