Diakonie inszenieren: Performative Zugänge zum diakonischen Lernen.

Diakonisches Lernen und Performative Religionsdidaktik weisen Strukturanalogien auf. Bislang wurde diakonisches Lernen meist auf Praxisprojekte/Praktika verengt. Die Performative Religionsdidaktik dagegen zielt auf eine inszenierungsspezifische Weitung des diakonischen Lernens. So wird in Aufnahme d...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Kramer, Jens 1972- (Author)
Contributors: Gohde, Jürgen (Other) ; Haas, Hanns-Stephan 1958- (Other) ; Hildemann, Klaus D. (Other) ; Hofmann, Beate 1963- (Other) ; Schmidt, Heinz 1943- (Other) ; Sigrist, Christoph 1963- (Other)
Format: Electronic Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Stuttgart Kohlhammer Verlag 2015
In:Year: 2015
Edition:1. Aufl.
Series/Journal:Diakonie 15
Standardized Subjects / Keyword chains:B Diaconia / Social learning / Religious instruction / Subject didactics
Further subjects:B Catholic Church Education
B Christian Sociology Catholic Church Study and teaching
B Electronic books
Online Access: Volltext (Verlag)
Volltext (Verlag)
Volltext (Verlag)
Parallel Edition:Non-electronic
Erscheint auch als: Diakonie inszenieren : Performative Zugänge zum diakonischen Lernen: