Geschichtsdidaktik

Nicola Brauch introduces competency-based history instruction, drawing upon knowledge about methods for sustainable knowledge acquisition. Starting from the desired learning outcome, she specifically shows how to develop targeted learning tasks and competently make use of textbooks and research. She...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Brauch, Nicola 1969- (Author)
Format: Electronic Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Berlin Boston De Gruyter Oldenbourg [2015]
In:Year: 2015
Series/Journal:Akademie Studienbücher Geschichte
Akademie Studienbücher - Geschichte
De Gruyter eBook-Paket Geschichte
Standardized Subjects / Keyword chains:B History teaching
B Germany / Jews / Public history / History teaching / Competency-based teaching / Bilingual instruction / Lesson planning / Lesson plan / School book / Knowledge acquisition
Further subjects:B Generals / HISTORY
B History Topics in History Theory and Methods
B 100 Geschichtsdidaktik
Online Access: Cover (Verlag)
Cover (Verlag)
Table of Contents
Review
Volltext (Resolving-System)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallel Edition:Non-electronic

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 840819315
003 DE-627
005 20240611080328.0
007 cr uuu---uuuuu
008 151222s2015 gw |||||o 00| ||ger c
015 |a 11,N02  |2 dnb 
016 7 |a 100931954X  |2 DE-101 
020 |a 9783110397871  |c EPUB  |9 978-3-11-039787-1 
020 |a 9783110375244  |9 978-3-11-037524-4 
024 7 |a 10.1515/9783110375244  |2 doi 
035 |a (DE-627)840819315 
035 |a (DE-576)453600069 
035 |a (DE-599)GBV840819315 
035 |a (OCoLC)724795260 
035 |a (OCoLC)1030343689 
035 |a (EBP)006074065 
035 |a (DE-B1597)429429 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-BE  |c XA-DE  |c XD-US 
050 0 |a GN62.8 
072 7 |a HIS000000  |2 bisacsh 
084 |a 900#DNB  |2 sdnb 
084 |a 1  |2 ssgn 
084 |a NB 8100  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/124375: 
084 |a 15.04  |2 bkl 
084 |a 81.62  |2 bkl 
084 |a 81.66  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)103646072X  |0 (DE-627)751073695  |0 (DE-576)384577539  |4 aut  |a Brauch, Nicola  |d 1969- 
109 |a Brauch, Nicola 1969-  |a Brauch-Eisele, Nicola 1969-  |a Eisele, Nicola 1969-  |a Eisele, Nicola Christine 1969-  |a Brauch, Nicola Christine 1969-  |a Eisele-Brauch, Nicola 1969- 
245 1 0 |a Geschichtsdidaktik  |c Nicola Brauch 
264 1 |a Berlin  |a Boston  |b De Gruyter Oldenbourg  |c [2015] 
264 4 |c ©2015. 
300 |a 1 Online-Ressource (242 Seiten)  |b Illustrationen 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a Akademie Studienbücher  |a Geschichte 
490 0 |a Akademie Studienbücher - Geschichte 
490 0 |a De Gruyter eBook-Paket Geschichte 
500 |a Literaturverzeichnis: Seite 231-237 
505 8 0 |a Frontmatter -- Geschichtsdidaktik -- Vorwort -- 1. Was ist Geschichtsdidaktik? -- 2. Kompetenzorientierung im Schulfach Geschichte -- 3. Kompetenzen geschichtsdidaktischen Denkens und Handels vor der ersten Praxiserfahrung -- 4. Gegenwart und Zukunft -- 5. Arbeit mit dem Lehrplan -- 6. Medien und Methoden – Heuristik und Interpretation -- 7. Ein Medium eigener Art: Die Arbeit mit dem Schulgeschichtsbuch -- 8. Theoriebasierte Planung von Geschichtsunterricht -- 9. Unterrichtsbeobachtung planen -- 10. Diagnose von Schülerleistungen planen -- 11. Diskurse und Begriffe: Das Thema Holocaust im Geschichtsunterricht -- 12. Wissenschaftspropädeutik -- 13. Diskurse und Begriffe: Bilingualer Geschichtsunterricht und interkulturelles Lernen -- 14. Diskurse und Begriffe: Public History -- 15. Service-Teil -- 16. Anhang 
506 1 |a Restricted Access  |e Controlled Vocabulary for Access Rights  |u http://purl.org/coar/access_right/c_16ec  |f online access with authorization  |2 star 
520 |a Nicola Brauch introduces competency-based history instruction, drawing upon knowledge about methods for sustainable knowledge acquisition. Starting from the desired learning outcome, she specifically shows how to develop targeted learning tasks and competently make use of textbooks and research. She concludes with insights about current research areas in history didactics. 
533 |d 2015  |7 |2015|||||||||| 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-21 
650 0 |a History  |x Topics in History  |x Theory and Methods 
650 4 |a 100 Geschichtsdidaktik 
650 4 |a HISTORY / General 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4020533-2  |0 (DE-627)106317695  |0 (DE-576)208933778  |2 gnd  |a Geschichtsunterricht 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d g  |0 (DE-588)4011882-4  |0 (DE-627)104704861  |0 (DE-576)208896155  |2 gnd  |a Deutschland 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4073091-8  |0 (DE-627)104682590  |0 (DE-576)20918938X  |2 gnd  |a Judenvernichtung 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)7608229-5  |0 (DE-627)537842179  |0 (DE-576)279210655  |2 gnd  |a Public History 
689 1 3 |d s  |0 (DE-588)4020533-2  |0 (DE-627)106317695  |0 (DE-576)208933778  |2 gnd  |a Geschichtsunterricht 
689 1 4 |d s  |0 (DE-588)104776640X  |0 (DE-627)779184017  |0 (DE-576)401579301  |2 gnd  |a Kompetenzorientierter Unterricht 
689 1 5 |d s  |0 (DE-588)7581317-8  |0 (DE-627)543671720  |0 (DE-576)271580585  |2 gnd  |a Zweisprachiger Unterricht 
689 1 6 |d s  |0 (DE-588)4117301-6  |0 (DE-627)105800317  |0 (DE-576)209508795  |2 gnd  |a Unterrichtsplanung 
689 1 7 |d s  |0 (DE-588)4035117-8  |0 (DE-627)106249312  |0 (DE-576)209010835  |2 gnd  |a Lehrplan 
689 1 8 |d s  |0 (DE-588)4053458-3  |0 (DE-627)104383704  |0 (DE-576)209103922  |2 gnd  |a Schulbuch 
689 1 9 |d s  |0 (DE-588)4241169-5  |0 (DE-627)10482428X  |0 (DE-576)210435860  |2 gnd  |a Wissenserwerb 
689 1 |5 (DE-627) 
776 1 |z 9783050051673 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Druck-Ausgabe  |a Brauch, Nicola, 1969 -   |t Geschichtsdidaktik  |d Berlin : De Gruyter Oldenbourg, 2015  |h 242 Seiten  |w (DE-627)644524235  |w (DE-576)444991220  |z 9783050051673  |k Non-Electronic 
856 4 0 |u http://dx.doi.org/10.1515/9783110375244  |x Resolving-System  |3 Volltext 
856 4 0 |u https://www.degruyter.com/isbn/9783110375244  |m X:GRUY  |x Verlag  |z lizenzpflichtig 
856 4 2 |u http://d-nb.info/100931954X/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u http://www.sehepunkte.de/2016/11/27549.html  |m V:DE-576;X:Sehepunkte  |q text/html  |v 20180419093612  |3 Rezension 
856 4 2 |u http://www.degruyter.com/doc/cover/9783110375244.jpg  |x Verlag  |3 Cover 
856 4 2 |u https://www.degruyter.com/cover/covers/9783110375244.jpg  |m X:GRUY  |x Verlag  |3 Cover 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2016 
912 |a EBA-BACKALL 
912 |a EBA-CL-HICS 
912 |a EBA-DGALL 
912 |a EBA-EBKALL 
912 |a EBA-SSHALL 
912 |a GBV-23-DGG-HSU 
912 |a GBV-deGruyter-alles 
912 |a ZDB-23-DEG  |b 2015 
912 |a ZDB-23-DGG  |b 2015 
935 |i Blocktest 
936 r v |a NB 8100  |b Allgemeine Geschichtsdidaktik  |k Geschichte  |k Geschichte als Wissenschaft und Unterrichtsfach  |k Geschichtsunterricht  |k Allgemeine Geschichtsdidaktik  |0 (DE-627)1271139553  |0 (DE-625)rvk/124375:  |0 (DE-576)201139553 
936 b k |a 15.04  |j Ausbildung  |j Beruf  |j Organisationen  |x Geschichte  |0 (DE-627)106404717 
936 b k |a 81.62  |j Curriculum  |0 (DE-627)106418084 
936 b k |a 81.66  |j Schulbuch  |j Lehrbuch  |0 (DE-627)106422812 
951 |a BO 
ELC |a 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3938377364 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 840819315 
LOK |0 005 20210614183517 
LOK |0 008 210614||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 092   |o k  |p p  |p   
LOK |0 689   |a s  |a eBook-DeGruyter-EBS-2021-2022 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 85640  |u https://doi.org/10.1515/9783110375244  |z Zugang für die Universität Tübingen 
LOK |0 912   |a EBA-EBKALL 
LOK |0 935   |a ebok  |a lbok 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REF |a Geschichtsbuch 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Bilingual instruction,Competency-based teaching,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Germany,Soviet Occupation Zone,Germany,German Democratic Republic,Germany,Federal Republic of Germany,Germany,Germany,French Occupation Zone,History teaching,History lessons,History,History,Jews,Third Reich,Jews,Holocaust,Shoah,Knowledge acquisition,Lesson plan,Lesson planning,Public history,School book 
STB 0 0 |a Acquisition des connaissances,Allemagne,Allemagne,Enseignement axé sur les compétences,Approche par compétences (enseignement),Approche par compétences,Enseignement bilingue,Enseignement de l'histoire,Histoire appliquée,Manuel scolaire,Planification du cours,Programme d'enseignement,Shoah,Shoah,Extermination des juifs,Extermination des juifs,Extermination des juifs (motif),Extermination des juifs 
STC 0 0 |a Adquisición de conocimientos,Alemania,Alemania,Clases bilingües,Enseñanza de la historia,Enseñanza orientado por la competencia,Historia pública,Holocausto,Holocausto,Libro escolar,Planificación de una clase,Plano de enseñanza 
STD 0 0 |a Acquisizione di conoscenze,Germania,Germania,Insegamento orientato alle competenze,Insegnamento bilingue,Insegnamento della storia,Storia (materia),Storia,Libro scolastico,Pianificazione di una lezione,Programma di insegnamento,Public history,Public history,Sterminio degli Ebrei <motivo>,Sterminio degli Ebrei,Shoah,Shoah,Shoah (motivo),Shoah 
STE 0 0 |a 历史课,德国,德国,教案,课程计划,教科书,灭绝犹太人,灭绝犹太人,消灭犹太人,消灭犹太人 
STF 0 0 |a 公眾史學,双语教育,德國,德國,教案,課程計劃,教科書,歷史課,滅絕猶太人,滅絕猶太人,消滅猶太人,消滅猶太人 
STG 0 0 |a Alemanha,Alemanha,Aquisição de conhecimentos,Ensino bilíngue,Ensino da história,Ensino orientado pela competência,História pública,Holocausto,Holocausto,Livro escolar,Planejamento de uma aula,Plano de ensino 
STH 0 0 |a Германия (ГДР, мотив),Германия (мотив),Обучение, ориентированное на компетенцию,Планирование уроков,Получение знаний,Преподавание истории,Преподавание на двух языках,Публичная история,Уничтожение евреев (мотив),Уничтожение евреев,Учебная программа,Школьный учебник 
STI 0 0 |a Απόκτηση γνώσης,Γερμανία (ΛΔΓ, μοτίβο),Γερμανία (μοτίβο),Δίγλωσση διδασκαλία,Δημόσια ιστορία,Διδασκαλία βασισμένη στις ικανότητες,Διδασκαλία ιστορίας,Ιστορία (μάθημα),Ολοκαύτωμα (μοτίβο),Ολοκαύτωμα,Πρόγραμμα σπουδών,Σχεδιασμός μαθήματος,Σχολικό βιβλίο 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Geschichte,Geschichte,Geschichtsdidaktik , Germany,Amerikanische Zone Deutschlands,BRD,Britische Zone Deutschlands,Bundesrepublik Deutschland,Französische Zone Deutschlands,Vereinigtes Wirtschaftsgebiet Deutschlands,BRD,Bundesrepublik Deutschland,DDR,Deutsche Demokratische Republik , Vereinigtes Wirtschaftsgebiet,Bizone,Verwaltung des Vereinigten Wirtschaftsgebietes,Französische Zone,Zone Française d'Occupation,Französische Besatzungszone,ZFO,Britische Zone,British occupation zone,Britische Besatzungszone,British Zone of Control,Britisches Kontrollgebiet,British Element,Britisches Element,Amerikanische Zone,American occupation zone,Amerikanische Besatzungszone,ABZ,United States Area of Control,Amerikanisches Kontrollgebiet,U.S. zone of occupation,United States Zone,U.S. Zone,US-Zone,Östliche Bundesländer,Neue Bundesländer,Länder,Deutschland,Ostdeutschland,Deutschland,Deutschland,Alemanha,Alemania,Allemagne,Almanija,Almāniyā,Bondsrepubliek Duitsland,BRD,BRD,Bundesrepublik Deutschland,Deutschland,Deutschland,Federal Republic of Germany,Förbundsrepubliken Tyskland,Förbundsrepublikken Tyskland,FRG,Germany,Németországi Szövetségi Kőztársaság,Niemiecka Republika Federalna Niemiecka Republika Federalna,NRF,Repubblica Federale di Germania,Republic of Germany,República Federal da Alemanha,República Federal de Alemania,Republik Federasi Djerman,Republika Federalna Niemiec,République Fédérale d'Allemagne,RFN,Saksan Liittotasavalta,Westdeutschland,Deutsche Demokratische Republik,DDR,Deutschland,German Democratic Republic,GDR,République Démocratique Allemande,RDA,Germanskaja Demokratičeskaja Respublika,Demokratičeskaja Respublika,Democratic Republic,Demokratische Republik,Niemiecka Republika Demokratyczna,NRD,Ǧumhūrīyat Almāniyā ad-Dīmuqrāṭīya,República Democrática Alemana,Saksan Demokraattisen Tasavallan,Repubblica Democratica Tedesca,Mitteldeutschland,Ostdeutschland,East Germany,Ostzone,Deutsche Länder,Germany,Heiliges Römisches Reich,Rheinbund,Deutscher Bund,Norddeutscher Bund,Deutsches Reich,Deutschland,Deutschland,BRD,Federal Republic of Germany,Republic of Germany,Allemagne,Ǧumhūrīyat Almāniyā al-Ittiḥādīya,Bundesrepublik Deutschland,BRD,Niemcy,République Fédérale d'Allemagne,Repubblica Federale di Germania,Germanija,Federativnaja Respublika Germanija,FRG,Deyizhi-Lianbang-Gongheguo,Westzonen,Westliche Besatzungszonen,Trizone,Länder,Westliche Bundesländer,Alte Bundesländer,Deutschland,Westdeutschland,Deutschland,Sowjetische Zone,Russische Zone,Sowjetische Besatzungszone,Russische Besatzungszone,Sowjetische Besatzungszone Deutschlands,Sowjetische Besatzungszone in Deutschland,Sowjetisch Besetzte Zone,Sowjetzone,Ostzone,SBZ , Endlösung,Holocaust,Holokaust,Juden,Judenfrage,Schoah,Shoah,Endlösung,Holocaust,Holokaust,Judenfrage,Schoah,Shoah,Shoʾah,Shoa,Drittes Reich,Šô'ā,Juden , Geschichte,Geschichte,Geschichtsdidaktik , Kompetenzbasierter Unterricht,Kompetenzorientiertes Lernen , Bilingualer Unterricht,Immersionsunterricht,Immersiver Unterricht,Zweisprachigkeit , Lehrplanung,Unterricht , Curriculum,Bildungsplan,Rahmenrichtlinie,Lehrpläne , Lehrwerk,Schullehrbuch,Schülerlehrbuch,Schulbücher , Wissensakquisition,Konzepterwerb,Kenntniserwerb,Wissensaneignung,Knowledge acquisition 
TIM |a 100019901003_100020241231  |b 1990-10-03 - 2024