Vielfältigkeit denken: wie Schülerinnen und Schüler im Religionsunterricht argumentieren lernen
Main Author: | |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
WorldCat: | WorldCat |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Stuttgart
Verlag W. Kohlhammer
2016
|
In: |
Religionspädagogik innovativ (Band 15)
Year: 2016 |
Edition: | 1. Auflage |
Series/Journal: | Religionspädagogik innovativ
Band 15 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Argumantation
/ Ability
/ Catholic religious instruction
/ Secondary school level
B Religious instruction |
RelBib Classification: | AA Study of religion RA Practical theology |
Further subjects: | B
Religious Education
B Reasoning B Thesis |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) Verlag |
Parallel Edition: | Electronic
|
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 849737176 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20240422233957.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 160309s2016 gw ||||| m 00| ||ger c | ||
015 | |a 16,A14 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1084601214 |2 DE-101 | |
020 | |a 3170311514 |c : Broschur : EUR 51.40 (AT), sfr 57.50 (freier Preis), EUR 50.00 (DE) |9 3-17-031151-4 | ||
020 | |a 9783170311510 |c : Broschur : EUR 51.40 (AT), sfr 57.50 (freier Preis), EUR 50.00 (DE) |9 978-3-17-031151-0 | ||
024 | 3 | |a 9783170311510 | |
035 | |a (DE-627)849737176 | ||
035 | |a (DE-576)462642879 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1084601214 | ||
035 | |a (OCoLC)944399012 | ||
035 | |a (OCoLC)944399012 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rda | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-BW | ||
050 | 0 | |a LC331 | |
072 | 7 | |a Theologie |2 bicssc | |
084 | |a 0 |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a BU 6150 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16921: | ||
084 | |a BU 5700 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16917: | ||
084 | |a BU 6200 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16922: | ||
084 | |a BU 6400 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/16924: | ||
084 | |a 17.41 |2 bkl | ||
084 | |a 11.54 |2 bkl | ||
084 | |a 81.77 |2 bkl | ||
084 | |a 11.77 |2 bkl | ||
100 | 1 | |e VerfasserIn |0 (DE-588)1018809260 |0 (DE-627)690692862 |0 (DE-576)356411095 |4 aut |a Schwarzkopf, Theresa |d 1986- | |
109 | |a Schwarzkopf, Theresa 1986- | ||
245 | 1 | 0 | |a Vielfältigkeit denken |b wie Schülerinnen und Schüler im Religionsunterricht argumentieren lernen |c Theresa Schwarzkopf |
250 | |a 1. Auflage | ||
264 | 1 | |a Stuttgart |b Verlag W. Kohlhammer |c 2016 | |
300 | |a 217 Seiten |b Illustrationen, Diagramme |c 24 cm, 332 g | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
490 | 1 | |a Religionspädagogik innovativ |v Band 15 | |
502 | |b Dissertation |c Fakultät für Humanwissenschaft und Theologie der TU Dortmund |d 2015 | ||
583 | 1 | |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet |f PEBW |x XA-DE-BW |2 pdager |5 DE-24 | |
601 | |a Vielfalt | ||
650 | 0 | |a Religious Education | |
650 | 0 | |a Reasoning | |
652 | |a AA:RA | ||
655 | 7 | |a Hochschulschrift |0 (DE-588)4113937-9 |0 (DE-627)105825778 |0 (DE-576)209480580 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4002899-9 |0 (DE-627)106391631 |0 (DE-576)208849173 |2 gnd |a Argumentation |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4153521-2 |0 (DE-627)105530336 |0 (DE-576)209804033 |2 gnd |a Fähigkeit |
689 | 0 | 2 | |d s |0 (DE-588)4073316-6 |0 (DE-627)106092642 |0 (DE-576)209190159 |2 gnd |a Katholischer Religionsunterricht |
689 | 0 | 3 | |d s |0 (DE-588)4054367-5 |0 (DE-627)106162985 |0 (DE-576)20910841X |2 gnd |a Sekundarstufe 2 |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4049422-6 |0 (DE-627)106187074 |0 (DE-576)209081996 |2 gnd |a Religionsunterricht |
689 | 1 | |5 (DE-627) | |
710 | 2 | |e Verlag |0 (DE-588)83756-8 |0 (DE-627)101684819 |0 (DE-576)192373943 |4 pbl |a W. Kohlhammer GmbH | |
751 | |a Dortmund |0 (DE-588)4012814-3 |0 (DE-627)106346504 |0 (DE-576)208900608 |4 uvp | ||
776 | 1 | |z 9783170311527 |c : (pdf) | |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe |a Burrichter, Rita, 1961 - |t Vielfältigkeit denken |d Stuttgart : W. Kohlhammer Verlag, 2016 |h 1 Online-Ressource |w (DE-627)1009870564 |w (DE-576)502678569 |z 9783170311527 |k Electronic |
776 | 0 | 8 | |i Erscheint auch als |n Online-Ausgabe |a Schwarzkopf, 1986- |t Vielfältigkeit denken |d Stuttgart : Kohlhammer Verlag, 2016 |h Online-Ressource |w (DE-101)1094757705 |
830 | 0 | |a Religionspädagogik innovativ |v Band 15 |9 15 |w (DE-627)718833805 |w (DE-576)367657503 |w (DE-600)2669139-5 |7 ns | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/1084601214/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |v 2016-04-06 |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
856 | 4 | 2 | |u http://www.kohlhammer.de/wms/instances/KOB/appDE/nav_product.php?product=978-3-17-031151-0 |v 2016-03-09 |x Verlag |
935 | |a mteo | ||
936 | r | v | |a BU 6150 |b Kommunikation, Transfer und Information |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Kommunikation, Transfer und Information |0 (DE-627)127076067X |0 (DE-625)rvk/16921: |0 (DE-576)20076067X |
936 | r | v | |a BU 5700 |b Interkulturelle und interreligiöse Katechese |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung |k Interkulturelle und interreligiöse Katechese |0 (DE-627)1270709933 |0 (DE-625)rvk/16917: |0 (DE-576)200709933 |
936 | r | v | |a BU 6200 |b Theorie des Lehrens und Lernens |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Theorie des Lehrens und Lernens |0 (DE-627)1270760688 |0 (DE-625)rvk/16922: |0 (DE-576)200760688 |
936 | r | v | |a BU 6400 |b Methodische Einzelfragen |k Theologie und Religionswissenschaften |k Religionspädagogik und Katechetik |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese |k Methodische Einzelfragen |0 (DE-627)1270701878 |0 (DE-625)rvk/16924: |0 (DE-576)200701878 |
936 | b | k | |a 17.41 |j Sprachdidaktik |0 (DE-627)106413996 |
936 | b | k | |a 11.54 |j Katholizismus |0 (DE-627)106402668 |
936 | b | k | |a 81.77 |j Sekundarstufe II |0 (DE-627)106417916 |
936 | b | k | |a 11.77 |j Religionspädagogik |0 (DE-627)106403931 |
951 | |a BO | ||
ELC | |b 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3221626460 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 849737176 | ||
LOK | |0 005 20191004101524 | ||
LOK | |0 008 170406||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-Tue135 |c DE-627 |d DE-Tue135 | ||
LOK | |0 092 |o n | ||
LOK | |0 852 |a DE-Tue135 | ||
LOK | |0 852 1 |9 00 | ||
LOK | |0 866 |x 6700 maschinelles Mapping DDC 200 [200 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442042966!. - 6700 maschinelles Mapping DDC268.433 [268 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442053003! | ||
LOK | |0 935 |a ixbt | ||
LOK | |0 936ln |0 1442053003 |a RA | ||
LOK | |0 936ln |0 1442042966 |a AA | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Ability,Ability,Argumantation,Reasoning,Catholic religious instruction,Religious instruction,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Secondary school level,Upper secondary school level,Gymnasium,Sekundarstufe, 2,School year, 11-13 |
STB | 0 | 0 | |a Argumentation,Raisonnement,Compétence,Aptitude,Aptitude,Aptitude,Enseignement de la religion,Enseignement de la religion catholique,Enseignement secondaire second degré,Lycée (France),Lycée |
STC | 0 | 0 | |a Argumentación,Capacidad,Competencia,Competencia,Enseñanza religiosa,Enseñanza religiosa católica,Nivel 2 de la escuela secundaria |
STD | 0 | 0 | |a Abilità,Argomentazione,Insegnamento della religione cattolica,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Scuola secondaria di secondo grado |
STE | 0 | 0 | |a 天主教宗教课程,天主教宗教教学,宗教课程,宗教课,宗教教学,能力,本领,才能,论据 |
STF | 0 | 0 | |a 天主教宗教課程,天主教宗教教學,宗教課程,宗教課,宗教教學,能力,本領,才能,論據 |
STG | 0 | 0 | |a Argumentação,Capacidade,Competência,Competência,Ensino religioso,Ensino religioso católico,Nível 2 do ensino médio |
STH | 0 | 0 | |a Аргументация,Преподавание католической религии,Преподавание религии,Способность,Средняя школа второй ступени |
STI | 0 | 0 | |a Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεύτερου βαθμού,Επιχειρηματολογία,Θρησκευτικά (μάθημα),Ικανότητα,Καθολική διδασκαλία θρησκευτικών |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Argumentieren , Kompetenz , Katholische Religionslehre , Schuljahr 11-13,Sekundarstufe II , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre |