Vielfältigkeit denken: wie Schülerinnen und Schüler im Religionsunterricht argumentieren lernen

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Schwarzkopf, Theresa 1986- (Author)
Format: Print Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
WorldCat: WorldCat
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Stuttgart Verlag W. Kohlhammer 2016
In: Religionspädagogik innovativ (Band 15)
Year: 2016
Edition:1. Auflage
Series/Journal:Religionspädagogik innovativ Band 15
Standardized Subjects / Keyword chains:B Argumantation / Ability / Catholic religious instruction / Secondary school level
B Religious instruction
RelBib Classification:AA Study of religion
RA Practical theology
Further subjects:B Religious Education
B Reasoning
B Thesis
Online Access: Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Verlag
Parallel Edition:Electronic

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 849737176
003 DE-627
005 20240422233957.0
007 tu
008 160309s2016 gw ||||| m 00| ||ger c
015 |a 16,A14  |2 dnb 
016 7 |a 1084601214  |2 DE-101 
020 |a 3170311514  |c  : Broschur : EUR 51.40 (AT), sfr 57.50 (freier Preis), EUR 50.00 (DE)  |9 3-17-031151-4 
020 |a 9783170311510  |c  : Broschur : EUR 51.40 (AT), sfr 57.50 (freier Preis), EUR 50.00 (DE)  |9 978-3-17-031151-0 
024 3 |a 9783170311510 
035 |a (DE-627)849737176 
035 |a (DE-576)462642879 
035 |a (DE-599)DNB1084601214 
035 |a (OCoLC)944399012 
035 |a (OCoLC)944399012 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a ger 
044 |c XA-DE-BW 
050 0 |a LC331 
072 7 |a Theologie  |2 bicssc 
084 |a 0  |a 1  |2 ssgn 
084 |a BU 6150  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16921: 
084 |a BU 5700  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16917: 
084 |a BU 6200  |q BVB  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16922: 
084 |a BU 6400  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/16924: 
084 |a 17.41  |2 bkl 
084 |a 11.54  |2 bkl 
084 |a 81.77  |2 bkl 
084 |a 11.77  |2 bkl 
100 1 |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1018809260  |0 (DE-627)690692862  |0 (DE-576)356411095  |4 aut  |a Schwarzkopf, Theresa  |d 1986- 
109 |a Schwarzkopf, Theresa 1986- 
245 1 0 |a Vielfältigkeit denken  |b wie Schülerinnen und Schüler im Religionsunterricht argumentieren lernen  |c Theresa Schwarzkopf 
250 |a 1. Auflage 
264 1 |a Stuttgart  |b Verlag W. Kohlhammer  |c 2016 
300 |a 217 Seiten  |b Illustrationen, Diagramme  |c 24 cm, 332 g 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a ohne Hilfsmittel zu benutzen  |b n  |2 rdamedia 
338 |a Band  |b nc  |2 rdacarrier 
490 1 |a Religionspädagogik innovativ  |v Band 15 
502 |b Dissertation  |c Fakultät für Humanwissenschaft und Theologie der TU Dortmund  |d 2015 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f PEBW  |x XA-DE-BW  |2 pdager  |5 DE-24 
601 |a Vielfalt 
650 0 |a Religious Education 
650 0 |a Reasoning 
652 |a AA:RA 
655 7 |a Hochschulschrift  |0 (DE-588)4113937-9  |0 (DE-627)105825778  |0 (DE-576)209480580  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4002899-9  |0 (DE-627)106391631  |0 (DE-576)208849173  |2 gnd  |a Argumentation 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4153521-2  |0 (DE-627)105530336  |0 (DE-576)209804033  |2 gnd  |a Fähigkeit 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4073316-6  |0 (DE-627)106092642  |0 (DE-576)209190159  |2 gnd  |a Katholischer Religionsunterricht 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4054367-5  |0 (DE-627)106162985  |0 (DE-576)20910841X  |2 gnd  |a Sekundarstufe 2 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 1 |5 (DE-627) 
710 2 |e Verlag  |0 (DE-588)83756-8  |0 (DE-627)101684819  |0 (DE-576)192373943  |4 pbl  |a W. Kohlhammer GmbH 
751 |a Dortmund  |0 (DE-588)4012814-3  |0 (DE-627)106346504  |0 (DE-576)208900608  |4 uvp 
776 1 |z 9783170311527  |c  : (pdf) 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Online-Ausgabe  |a Burrichter, Rita, 1961 -   |t Vielfältigkeit denken  |d Stuttgart : W. Kohlhammer Verlag, 2016  |h 1 Online-Ressource  |w (DE-627)1009870564  |w (DE-576)502678569  |z 9783170311527  |k Electronic 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Online-Ausgabe  |a Schwarzkopf, 1986-  |t Vielfältigkeit denken  |d Stuttgart : Kohlhammer Verlag, 2016  |h Online-Ressource  |w (DE-101)1094757705 
830 0 |a Religionspädagogik innovativ  |v Band 15  |9 15  |w (DE-627)718833805  |w (DE-576)367657503  |w (DE-600)2669139-5  |7 ns 
856 4 2 |u http://d-nb.info/1084601214/04  |m B:DE-101  |q application/pdf  |v 2016-04-06  |x Verlag  |3 Inhaltsverzeichnis 
856 4 2 |u http://www.kohlhammer.de/wms/instances/KOB/appDE/nav_product.php?product=978-3-17-031151-0  |v 2016-03-09  |x Verlag 
935 |a mteo 
936 r v |a BU 6150  |b Kommunikation, Transfer und Information  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Kommunikation, Transfer und Information  |0 (DE-627)127076067X  |0 (DE-625)rvk/16921:  |0 (DE-576)20076067X 
936 r v |a BU 5700  |b Interkulturelle und interreligiöse Katechese  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Aufgaben und Inhalte der religiösen und christlichen Bildung und Erziehung  |k Interkulturelle und interreligiöse Katechese  |0 (DE-627)1270709933  |0 (DE-625)rvk/16917:  |0 (DE-576)200709933 
936 r v |a BU 6200  |b Theorie des Lehrens und Lernens  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Theorie des Lehrens und Lernens  |0 (DE-627)1270760688  |0 (DE-625)rvk/16922:  |0 (DE-576)200760688 
936 r v |a BU 6400  |b Methodische Einzelfragen  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionspädagogik und Katechetik  |k Didaktik und Methodik von Religionsunterricht und Katechese  |k Methodische Einzelfragen  |0 (DE-627)1270701878  |0 (DE-625)rvk/16924:  |0 (DE-576)200701878 
936 b k |a 17.41  |j Sprachdidaktik  |0 (DE-627)106413996 
936 b k |a 11.54  |j Katholizismus  |0 (DE-627)106402668 
936 b k |a 81.77  |j Sekundarstufe II  |0 (DE-627)106417916 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |0 (DE-627)106403931 
951 |a BO 
ELC |b 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3221626460 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 849737176 
LOK |0 005 20191004101524 
LOK |0 008 170406||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-Tue135  |c DE-627  |d DE-Tue135 
LOK |0 092   |o n 
LOK |0 852   |a DE-Tue135 
LOK |0 852 1  |9 00 
LOK |0 866   |x 6700 maschinelles Mapping DDC 200 [200 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442042966!. - 6700 maschinelles Mapping DDC268.433 [268 in Mappingtabelle] >> IxTheo-Klassifikation !1442053003! 
LOK |0 935   |a ixbt 
LOK |0 936ln  |0 1442053003  |a RA 
LOK |0 936ln  |0 1442042966  |a AA 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Ability,Ability,Argumantation,Reasoning,Catholic religious instruction,Religious instruction,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion,Secondary school level,Upper secondary school level,Gymnasium,Sekundarstufe, 2,School year, 11-13 
STB 0 0 |a Argumentation,Raisonnement,Compétence,Aptitude,Aptitude,Aptitude,Enseignement de la religion,Enseignement de la religion catholique,Enseignement secondaire second degré,Lycée (France),Lycée 
STC 0 0 |a Argumentación,Capacidad,Competencia,Competencia,Enseñanza religiosa,Enseñanza religiosa católica,Nivel 2 de la escuela secundaria 
STD 0 0 |a Abilità,Argomentazione,Insegnamento della religione cattolica,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Scuola secondaria di secondo grado 
STE 0 0 |a 天主教宗教课程,天主教宗教教学,宗教课程,宗教课,宗教教学,能力,本领,才能,论据 
STF 0 0 |a 天主教宗教課程,天主教宗教教學,宗教課程,宗教課,宗教教學,能力,本領,才能,論據 
STG 0 0 |a Argumentação,Capacidade,Competência,Competência,Ensino religioso,Ensino religioso católico,Nível 2 do ensino médio 
STH 0 0 |a Аргументация,Преподавание католической религии,Преподавание религии,Способность,Средняя школа второй ступени 
STI 0 0 |a Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεύτερου βαθμού,Επιχειρηματολογία,Θρησκευτικά (μάθημα),Ικανότητα,Καθολική διδασκαλία θρησκευτικών 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Argumentieren , Kompetenz , Katholische Religionslehre , Schuljahr 11-13,Sekundarstufe II , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre