Young children and spirituality: understanding children's connectedness in a group music class

In a fast-paced materialistic world, it is important to create opportunities for spirituality in early childhood music education, a developmental element often neglected in the scholarly literature. The purpose of the present hermeneutic phenomenological study is to understand the meanings that chil...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Nortjé, Elsabe (VerfasserIn) ; Van der Merwe, Liesl 1975- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Taylor & Francis [2016]
In: International journal of children's spirituality
Jahr: 2016, Band: 21, Heft: 1, Seiten: 3-18
RelBib Classification:CB Christliche Existenz; Spiritualität
CD Christentum und Kultur
KBN Subsahara-Afrika
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B early childhood music education
B lived relationality
B children's spirituality
B Connectedness
B Dalcroze
Online Zugang: Volltext (Verlag)