Interreligiöse Kompetenz: Theoretische Grundlagen – Konzeptualisierungen – Unterrichtsmethoden

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Willems, Joachim 1974- (Author)
Format: Electronic Book
Language:German
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Wiesbaden VS Verlag für Sozialwissenschaften 2011
In:Year: 2011
Reviews:Interreligiöse Kompetenz. Theoretische Grundlagen – Konzeptualisierungen – Unterrichtsmethoden (2012) (Pirner, Manfred L., 1959 -)
Series/Journal:SpringerLink Bücher
Standardized Subjects / Keyword chains:B Religious education / Constructivism (Sociology) / Religious instruction / Education standard
Further subjects:B Social Sciences
Online Access: Presumably Free Access
Volltext (Verlag)
Parallel Edition:Non-electronic

MARC

LEADER 00000cam a22000002 4500
001 1650997582
003 DE-627
005 20230609173744.0
007 cr uuu---uuuuu
008 110817s2011 gw |||||o 00| ||ger c
020 |a 9783531929125  |9 978-3-531-92912-5 
024 7 |a 10.1007/978-3-531-92912-5  |2 doi 
035 |a (DE-627)1650997582 
035 |a (DE-576)348696248 
035 |a (DE-599)BSZ348696248 
035 |a (OCoLC)753264353 
035 |a (DE-He213)978-3-531-92912-5 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rakwb 
041 |a ger 
044 |c XA-DE 
050 0 |a LC189-214.53 
082 0 |a 306.43 
082 0 |a 261.2071 
084 |a 0  |2 ssgn 
084 |a BQ 7385  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/15614: 
084 |a JN  |2 bicssc 
084 |a JHB  |2 bicssc 
084 |a EDU040000  |2 bisacsh 
084 |a 11.07  |2 bkl 
084 |a 80.51  |2 bkl 
084 |a 11.01  |2 bkl 
084 |a 11.77  |2 bkl 
100 1 |0 (DE-588)12294528X  |0 (DE-627)592099342  |0 (DE-576)184178223  |4 aut  |a Willems, Joachim  |d 1974- 
109 |a Willems, Joachim 1974- 
245 1 0 |a Interreligiöse Kompetenz  |b Theoretische Grundlagen – Konzeptualisierungen – Unterrichtsmethoden  |c von Joachim Willems 
264 1 |a Wiesbaden  |b VS Verlag für Sozialwissenschaften  |c 2011 
300 |a Online-Ressource (289S, digital) 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
490 0 |a SpringerLink  |a Bücher 
583 1 |a Archivierung/Langzeitarchivierung gewährleistet  |f SSG  |2 pdager  |5 DE-21 
601 |a Kompetenz 
601 |a Grundlage 
601 |a Unterrichtsmethode 
650 0 |a Social Sciences 
650 0 |a Social Sciences 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4664707-7  |0 (DE-627)338524010  |0 (DE-576)214808076  |2 gnd  |a Interreligiöses Lernen 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4442526-0  |0 (DE-627)224879839  |0 (DE-576)212485687  |2 gnd  |a Konstruktivismus  |g Soziologie 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4049422-6  |0 (DE-627)106187074  |0 (DE-576)209081996  |2 gnd  |a Religionsunterricht 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4782311-2  |0 (DE-627)388723319  |0 (DE-576)216341442  |2 gnd  |a Bildungsstandard 
689 0 |5 DE-101 
776 1 |z 9783531183893 
776 0 8 |i Buchausg. u.d.T.  |a Willems, Joachim, 1974 -   |t Interreligiöse Kompetenz  |b 1. Aufl.  |d Wiesbaden : VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2011  |h 289 S.  |w (DE-627)662683811  |w (DE-576)346815800  |z 9783531183893  |z 3531183893  |k Non-Electronic 
787 0 8 |i Rezensiert in  |a Pirner, Manfred L., 1959 -   |t Interreligiöse Kompetenz. Theoretische Grundlagen – Konzeptualisierungen – Unterrichtsmethoden  |d 2012  |w (DE-627)1797974343 
856 |u https://link.springer.com/content/pdf/bfm%3A978-3-531-92912-5%2F1  |x unpaywall  |z Vermutlich kostenfreier Zugang  |h repository [oa repository (via OAI-PMH doi match)] 
856 4 0 |u https://doi.org/10.1007/978-3-531-92912-5  |x Verlag  |3 Volltext 
912 |a ZDB-2-SGR  |b 2011 
935 |a mteo 
936 r v |a BQ 7385  |b Weltreligionen  |k Evangelische Praktische Theologie  |k Katechetik, Religionspädagogik, Gemeindepädagogik  |k Religionspädagogik  |k Weltreligionen  |0 (DE-627)1272623742  |0 (DE-625)rvk/15614:  |0 (DE-576)202623742 
936 b k |a 11.07  |j Interreligiöse Beziehungen  |q SEPA  |0 (DE-627)106403710 
936 b k |a 80.51  |j Religiöse Erziehung  |q SEPA  |0 (DE-627)106414550 
936 b k |a 11.01  |j Systematische Religionswissenschaft: Allgemeines  |q SEPA  |0 (DE-627)106423401 
936 b k |a 11.77  |j Religionspädagogik  |q SEPA  |0 (DE-627)106403931 
951 |a BO 
ELC |a 1 
ITA |a 1  |t 1 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3340949719 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1650997582 
LOK |0 005 20141117140020 
LOK |0 008 110817||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21  |c DE-627  |d DE-21 
LOK |0 689   |a s  |a eBook-Springer-Geistes-und-Sozialwissenschaften-Recht-2011-11776 
LOK |0 852   |a DE-21 
LOK |0 852 1  |m n  |9 00 
LOK |0 85640  |u http://dx.doi.org/10.1007/978-3-531-92912-5  |z Zugang für die Universität Tübingen 
LOK |0 912   |a ZDB-2-SGR 
LOK |0 935   |a ebok 
LOK |0 938   |k n 
LOK |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 
LOK |0 001 3340949735 
LOK |0 003 DE-627 
LOK |0 004 1650997582 
LOK |0 005 20141117140020 
LOK |0 008 110817||||||||||||||||ger||||||| 
LOK |0 040   |a DE-21-24  |c DE-627  |d DE-21-24 
LOK |0 689   |a s  |a eBook-Springer-Geistes-und-Sozialwissenschaften-Recht-2011-11776 
LOK |0 852   |a DE-21-24 
LOK |0 852 1  |m n  |9 00 
LOK |0 85640  |u http://dx.doi.org/10.1007/978-3-531-92912-5  |z Zugang für die Universität Tübingen 
LOK |0 912   |a ZDB-2-SGR 
LOK |0 935   |a e024 
LOK |0 938   |k n 
OAS |a 1 
ORI |a SA-MARC-ixtheoa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Education standard,Educational standard,Religious education,Interreligious learning,Religious instruction,Religious didactics,Religion teaching,Religion 
STB 0 0 |a Apprentissage interreligieux,Enseignement de la religion,Niveau d'éducation 
STC 0 0 |a Aprendizaje inter-religiosa,Enseñanza religiosa,Nivel educacional 
STD 0 0 |a Apprendimento interreligioso,Insegnamento della religione,Lezione di religione,Religione (materia),Lezione di religione,Religione,Standard educativo 
STE 0 0 |a 宗教教育,宗教课程,宗教课,宗教教学,教育标准 
STF 0 0 |a 宗教教育,宗教課程,宗教課,宗教教學,教育標準 
STG 0 0 |a Aprendizagem inter-religiosa,Ensino religioso,Nível educacional 
STH 0 0 |a Межрелигиозное обучение,Образовательная норма,Преподавание религии 
STI 0 0 |a Διαθρησκειακή μάθηση,Εκπαιδευτικό πρότυπο,Θρησκευτικά (μάθημα) 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Interreligiöse Bildung,Interreligiöse Erziehung , Constructivism,Konstruktionismus,Sozialkonstruktivismus,Sozialer Konstruktivismus,Sozialer Konstruktionismus , Glaubensunterweisung,Religionsdidaktik,Religionslehre , Bildungsplan,Schülerkompetenz