Defining morality, applying standards and shaping attitudes: replies to Copson, Hobbs and Kotzee

In the preceding articles, Andrew Copson, Angie Hobbs and Ben Kotzee make a number of interesting criticisms of my book, A Theory of Moral Education. Here I offer some replies.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Journal of beliefs and values
1. VerfasserIn: Hand, Michael (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2020]
In: Journal of beliefs and values
normierte Schlagwort(-folgen):B Morale / Définition / Développement moral / Éducation
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
NCA Ethik
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Theism
B Moral Formation
B Moral Education
B problem of sociality
B Naturalism
B indoctrination
B moral standards
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Verlag)
Beschreibung
Zusammenfassung:In the preceding articles, Andrew Copson, Angie Hobbs and Ben Kotzee make a number of interesting criticisms of my book, A Theory of Moral Education. Here I offer some replies.
ISSN:1469-9362
Bezug:Kritik von "Good in theory (2020)"
Kritik von "A call to moral arms (2020)"
Kritik von "Right answer, wrong problem (2020)"
Enthält:Enthalten in: Journal of beliefs and values
Persistent identifiers:DOI: 10.1080/13617672.2020.1717224