Defining morality, applying standards and shaping attitudes: replies to Copson, Hobbs and Kotzee
In the preceding articles, Andrew Copson, Angie Hobbs and Ben Kotzee make a number of interesting criticisms of my book, A Theory of Moral Education. Here I offer some replies.
Veröffentlicht in: | Journal of beliefs and values |
---|---|
1. VerfasserIn: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2020]
|
In: |
Journal of beliefs and values
|
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Morale
/ Définition
/ Développement moral
/ Éducation
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik NCA Ethik ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Theism
B Moral Formation B Moral Education B problem of sociality B Naturalism B indoctrination B moral standards |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) |
Zusammenfassung: | In the preceding articles, Andrew Copson, Angie Hobbs and Ben Kotzee make a number of interesting criticisms of my book, A Theory of Moral Education. Here I offer some replies. |
---|---|
ISSN: | 1469-9362 |
Bezug: | Kritik von "Good in theory (2020)"
Kritik von "A call to moral arms (2020)" Kritik von "Right answer, wrong problem (2020)" |
Enthält: | Enthalten in: Journal of beliefs and values
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1080/13617672.2020.1717224 |