Religious identity, social space, and discourses of religious education reform in Scotland and Malawi: a Bourdieusian analysis

This article analyses the complexities of religious identity and stakeholder discourse concerning religious education (RE) reform in Scotland and Malawi. Drawing on Bourdieu’s concept of ‘social space’, it explicates the extent to which religious identity and conflicts over symbolic power in the soc...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Matemba, Yonah H. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer 2021
In: Journal of Religious Education
Jahr: 2021, Band: 69, Heft: 2, Seiten: 219-238
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AH Religionspädagogik
KBF Britische Inseln
KBN Subsahara-Afrika
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Pierre Bourdieu
B Malawi
B social space
B Religious Identity
B Scotland
B RE reform
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)