Religious identity, social space, and discourses of religious education reform in Scotland and Malawi: a Bourdieusian analysis
This article analyses the complexities of religious identity and stakeholder discourse concerning religious education (RE) reform in Scotland and Malawi. Drawing on Bourdieu’s concept of ‘social space’, it explicates the extent to which religious identity and conflicts over symbolic power in the soc...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Springer
2021
|
In: |
Journal of Religious Education
Jahr: 2021, Band: 69, Heft: 2, Seiten: 219-238 |
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AH Religionspädagogik KBF Britische Inseln KBN Subsahara-Afrika RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Pierre Bourdieu
B Malawi B social space B Religious Identity B Scotland B RE reform |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |