Studying Religion Critically in Universities and Schools: Bridging the Gap?
The article tries to identify the place of the critical Study of Religion in universities and schools, comparing examples for different recent developments in Germany and Britain. One decisive issue in this respect is the question if the critical Study of Religion as a discipline or as (critical) ed...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
British Association for the Study of Religions
2023
|
In: |
Journal of the British Association for the Study of Religions
Jahr: 2022, Band: 24, Seiten: 23-43 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Deutschland
/ Großbritannien
/ Religionswissenschaft
/ Theologie
/ Religionspädagogik
/ Kritische Theorie
/ Wissenschaftspolitik
|
RelBib Classification: | AA Religionswissenschaft AH Religionspädagogik FA Theologie KBB Deutsches Sprachgebiet KBF Britische Inseln |
weitere Schlagwörter: | B
School
B Religionskunde B the academic Study of Religion B TRS B University B Religious Studies B Religious Education B Human Rights B Germany B education about religion |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |