Mindfulness in Higher Education: Teaching, Learning, and Leadership

Mindfulness serves as a strong tool in the teaching, learning, and leadership processes within higher education settings. This work provides examples of its application to strengthen pedagogical practice.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Davis, Dannielle Joy (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Common Ground Publishing 2014
In: The international journal of religion and spirituality in society
Jahr: 2014, Band: 4, Heft: 3, Seiten: 1-6
weitere Schlagwörter:B Contemplation
B Learning
B Leadership
B Higher Education
B Mindfulness
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:Mindfulness serves as a strong tool in the teaching, learning, and leadership processes within higher education settings. This work provides examples of its application to strengthen pedagogical practice.
ISSN:2154-8641
Enthält:Enthalten in: The international journal of religion and spirituality in society
Persistent identifiers:DOI: 10.18848/2154-8633/CGP/v04i03/51091