Muslim:innenfeindlichkeit als Vorurteil und Herausforderung für interreligiöses Lernen - Konsequenzen für den christlichen Religionsunterricht
This article addresses the question of how to deal with anti-Muslim prejudices and attitudes among pupils in Christian Religious Education, especially from the perspective of interreligious learning. Based on current empirical findings, in particular on corresponding prejudices and negative attitude...
Autres titres: | "Themenheft: Islam- und Muslim:innenfeindlichkeit" |
---|---|
Auteurs: | ; |
Type de support: | Électronique Article |
Langue: | Allemand |
Vérifier la disponibilité: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Publié: |
de Gruyter
2023
|
Dans: |
Zeitschrift für Pädagogik und Theologie
Année: 2023, Volume: 75, Numéro: 1, Pages: 58-72 |
Sujets / Chaînes de mots-clés standardisés: | B
Enseignement de la religion
/ Apprentissage interreligieux
/ Anti-islamisme
/ Préjugé
|
RelBib Classification: | AH Pédagogie religieuse BJ Islam CC Christianisme et religions non-chrétiennes; relations interreligieuses RF Pédagogie religieuse |
Sujets non-standardisés: | B
interreligious education
B Muslim:innenfeindlichkeit B Religious Education B Kontakthypothese B Enseignement de la religion B Vorurteile B contact hypothesis B Prejudice B Apprentissage interreligieux B muslimophobia |
Accès en ligne: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |