Quelle place accorder aux thèmes sensibles dans l'enseignement d'Éthique et culture religieuse au Québec ?
This article is concerned with the teaching of sensitive topics related to religious markers in the Quebec Ethics and Religious Culture curricula through analysis of their treatment in the manuals and workbooks attached to the curriculum. Although the curriculum only rarely recognises the sensitive...
Veröffentlicht in: | Zeitschrift für Religionskunde |
---|---|
1. VerfasserIn: | |
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Französisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2016]
|
In: |
Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2016, Band: 2, Seiten: 78-87 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Québec
/ Ethikunterricht
/ Religionsunterricht
/ Kontroverse
|
weitere Schlagwörter: | B
Enseignement d'Éthique et culture religieuse
B Québec |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |
Zusammenfassung: | This article is concerned with the teaching of sensitive topics related to religious markers in the Quebec Ethics and Religious Culture curricula through analysis of their treatment in the manuals and workbooks attached to the curriculum. Although the curriculum only rarely recognises the sensitive nature of these topics, teachers tend to avoid them for classroom discussions could get out of hand. How much support do the manuals give teachers in their preparation? |
---|---|
ISSN: | 2297-6469 |
Enthält: | Enthalten in: Zeitschrift für Religionskunde
|