Quelle place accorder aux thèmes sensibles dans l'enseignement d'Éthique et culture religieuse au Québec ?

This article is concerned with the teaching of sensitive topics related to religious markers in the Quebec Ethics and Religious Culture curricula through analysis of their treatment in the manuals and workbooks attached to the curriculum. Although the curriculum only rarely recognises the sensitive...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Zeitschrift für Religionskunde
1. VerfasserIn: Hirsch, Sivane (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Französisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2016]
In: Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2016, Band: 2, Seiten: 78-87
normierte Schlagwort(-folgen):B Québec / Ethikunterricht / Religionsunterricht / Kontroverse
weitere Schlagwörter:B Enseignement d'Éthique et culture religieuse
B Québec
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:This article is concerned with the teaching of sensitive topics related to religious markers in the Quebec Ethics and Religious Culture curricula through analysis of their treatment in the manuals and workbooks attached to the curriculum. Although the curriculum only rarely recognises the sensitive nature of these topics, teachers tend to avoid them for classroom discussions could get out of hand. How much support do the manuals give teachers in their preparation?
ISSN:2297-6469
Enthält:Enthalten in: Zeitschrift für Religionskunde