Surviving Being Dark: A Pedagogy of the Sacred for Survival in a Divided Society
Historically, Blacks have out of necessity prioritized survival in educating their younger generations for existence in the racially hostile and divided context of the U.S. This education and religious education has occurred formally and informally in homes, schools, community organizations, and in...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor & Francis Group
[2020]
|
In: |
Religious education
Jahr: 2020, Band: 115, Heft: 3, Seiten: 304-314 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
USA
/ Segmentierte Gesellschaft
/ Schwarze
/ Selbstbehauptung
/ Religionspädagogik
|
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik CB Christliche Existenz; Spiritualität KBQ Nordamerika ZB Soziologie |
weitere Schlagwörter: | B
Pedagogies of the Sacred
B Black religious education B Survival |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |