The Perennial Urgency of Theological Education
Given the esoteric nature of much academic work, is academic theological education a theologically irresponsible activity during a mass crisis? Reflecting upon this and similar questions, this article draws on C.S. Lewis who asserted the essential value of learning precisely when it seems most super...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Amsterdam University Press
[2021]
|
In: |
European journal of theology
Jahr: 2021, Band: 30, Heft: 1, Seiten: 167-190 |
RelBib Classification: | CH Christentum und Gesellschaft FB Theologiestudium HC Neues Testament ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft |
weitere Schlagwörter: | B
C.S. Lewis
B Theological Education B digital learning B Curiosity B Crisis |
Online Zugang: |
Volltext (doi) Volltext (lizenzpflichtig) Volltext (lizenzpflichtig) |