The Perennial Urgency of Theological Education

Given the esoteric nature of much academic work, is academic theological education a theologically irresponsible activity during a mass crisis? Reflecting upon this and similar questions, this article draws on C.S. Lewis who asserted the essential value of learning precisely when it seems most super...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Edwards, Aaron (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Amsterdam University Press [2021]
In: European journal of theology
Jahr: 2021, Band: 30, Heft: 1, Seiten: 167-190
RelBib Classification:CH Christentum und Gesellschaft
FB Theologiestudium
HC Neues Testament
ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft
weitere Schlagwörter:B C.S. Lewis
B Theological Education
B digital learning
B Curiosity
B Crisis
Online Zugang: Volltext (doi)
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)