Herausforderung Heterogenität: Ansätze und Weichenstellungen ; [Barbara Koch-Priewe zum 60. Geburtstag]
Contributors: | ; ; ; |
---|---|
Format: | Print Book |
Language: | German |
Subito Delivery Service: | Order now. |
Check availability: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Published: |
Bad Heilbrunn
Klinkhardt
2010
|
In: | Year: 2010 |
Standardized Subjects / Keyword chains: | B
Teachers' ongoing training
/ Professionalization
B Heterogeneity / Learning group / Differentiation / School teaching B Heterogeneity / School pedagogics |
Further subjects: | B
Collection of essays
B Koch-Priewe, Barbara 1950- |
Online Access: |
Inhaltsverzeichnis (Verlag) |
MARC
LEADER | 00000cam a2200000 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 632507365 | ||
003 | DE-627 | ||
005 | 20230428200505.0 | ||
007 | tu | ||
008 | 100810s2010 gw ||||| 00| ||ger c | ||
015 | |a 10,N31 |2 dnb | ||
016 | 7 | |a 1005221596 |2 DE-101 | |
020 | |a 9783781517608 |c kart. |9 978-3-7815-1760-8 | ||
024 | 3 | |a 9783781517608 | |
035 | |a (DE-627)632507365 | ||
035 | |a (DE-576)330739778 | ||
035 | |a (DE-599)DNB1005221596 | ||
035 | |a (OCoLC)670206108 | ||
035 | |a (OCoLC)670206108 | ||
040 | |a DE-627 |b ger |c DE-627 |e rakwb | ||
041 | |a ger | ||
044 | |c XA-DE-BY | ||
082 | 0 | |a 371.1 |q BSZ | |
082 | 0 | 4 | |a 370 |q DNB |
084 | |a 5,3 |2 ssgn | ||
084 | |a 1 |2 ssgn | ||
084 | |a DO 8000 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19767:761 | ||
084 | |a DU 6000 |q BVB |2 rvk |0 (DE-625)rvk/20048:761 | ||
084 | |a DP 1800 |2 rvk |0 (DE-625)rvk/19803:761 | ||
084 | |a Vergleichende und Empirische Bildungsforschung |2 bicssc | ||
084 | |a 81.61 |2 bkl | ||
084 | |a 81.31 |2 bkl | ||
090 | |a a | ||
245 | 1 | 0 | |a Herausforderung Heterogenität |b Ansätze und Weichenstellungen ; [Barbara Koch-Priewe zum 60. Geburtstag] |c hrsg. von Anne Köker ... |
264 | 1 | |a Bad Heilbrunn |b Klinkhardt |c 2010 | |
300 | |a 220 S. |b Ill., graph. Darst. |c 21 cm | ||
336 | |a Text |b txt |2 rdacontent | ||
337 | |a ohne Hilfsmittel zu benutzen |b n |2 rdamedia | ||
338 | |a Band |b nc |2 rdacarrier | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
500 | |a Literaturangaben | ||
601 | |a Geburtstag | ||
655 | 7 | |a Aufsatzsammlung |0 (DE-588)4143413-4 |0 (DE-627)105605727 |0 (DE-576)209726091 |2 gnd-content | |
689 | 0 | 0 | |d s |0 (DE-588)4035096-4 |0 (DE-627)106249371 |0 (DE-576)209010746 |2 gnd |a Lehrerfortbildung |
689 | 0 | 1 | |d s |0 (DE-588)4047376-4 |0 (DE-627)104509368 |0 (DE-576)20907339X |2 gnd |a Professionalisierung |
689 | 0 | |5 DE-101 | |
689 | 1 | 0 | |d s |0 (DE-588)4201275-2 |0 (DE-627)104330244 |0 (DE-576)210140933 |2 gnd |a Heterogenität |
689 | 1 | 1 | |d s |0 (DE-588)4167401-7 |0 (DE-627)105425605 |0 (DE-576)209908394 |2 gnd |a Lerngruppe |
689 | 1 | 2 | |d s |0 (DE-588)4121138-8 |0 (DE-627)105771481 |0 (DE-576)209540826 |2 gnd |a Differenzierung |
689 | 1 | 3 | |d s |0 (DE-588)4062005-0 |0 (DE-627)106133829 |0 (DE-576)209142065 |2 gnd |a Unterricht |
689 | 1 | |5 DE-101 | |
689 | 2 | 0 | |d s |0 (DE-588)4201275-2 |0 (DE-627)104330244 |0 (DE-576)210140933 |2 gnd |a Heterogenität |
689 | 2 | 1 | |d s |0 (DE-588)4077208-1 |0 (DE-627)106080857 |0 (DE-576)209204354 |2 gnd |a Schulpädagogik |
689 | 2 | |5 DE-101 | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)1035400952 |0 (DE-627)747805830 |0 (DE-576)270180389 |4 edt |a Köker, Anne | |
700 | 1 | |e GefeierteR |0 (DE-588)124214193 |0 (DE-627)085712388 |0 (DE-576)161761747 |4 hnr |a Koch-Priewe, Barbara |d 1950- | |
700 | 1 | |a Romahn, Sonja |e Hrsg. |4 edt | |
700 | 1 | |e Hrsg. |0 (DE-588)132494760 |0 (DE-627)522966551 |0 (DE-576)299182487 |4 edt |a Textor, Annette |d 1973- | |
856 | 4 | 2 | |u http://d-nb.info/1005221596/04 |m B:DE-101 |q application/pdf |x Verlag |3 Inhaltsverzeichnis |
935 | |a mteo | ||
935 | |i sf | ||
935 | |i Blocktest | ||
936 | r | v | |a DO 8000 |b Allgemeines und Deutschland |k Spezialfragen des gesamten Schulsystems |k Schüler |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270709879 |0 (DE-625)rvk/19767:761 |0 (DE-576)200709879 |
936 | r | v | |a DU 6000 |b Allgemeines und Deutschland |k Pädagogische Soziologie |k Bildungschancen und kompensatorische Erziehung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270738844 |0 (DE-625)rvk/20048:761 |0 (DE-576)200738844 |
936 | r | v | |a DP 1800 |b Allgemeines und Deutschland |k Didaktik und Methodik des Unterrichts |k Spezielle Fragen der Methodik |k Differenzierung und Individualisierung |k Allgemeines und Deutschland |0 (DE-627)1270783327 |0 (DE-625)rvk/19803:761 |0 (DE-576)200783327 |
936 | b | k | |a 81.61 |j Didaktik |j Hochschuldidaktik |0 (DE-627)106422790 |
936 | b | k | |a 81.31 |j Lehrpersonal |j Erziehungspersonal |0 (DE-627)106422723 |
951 | |a BO | ||
ACO | |a 1 | ||
ELC | |b 1 | ||
ITA | |a 1 | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3111816400 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 632507365 | ||
LOK | |0 005 20110128172119 | ||
LOK | |0 008 110128||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-35 |c DE-627 |d DE-21-35 | ||
LOK | |0 541 |e 11/14 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-35 | ||
LOK | |0 852 1 |c Pq 62.52 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 1101 |f K8 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
LOK | |0 000 xxxxxcx a22 zn 4500 | ||
LOK | |0 001 3111816427 | ||
LOK | |0 003 DE-627 | ||
LOK | |0 004 632507365 | ||
LOK | |0 005 20110201092323 | ||
LOK | |0 008 110201||||||||||||||||ger||||||| | ||
LOK | |0 040 |a DE-21-43 |c DE-627 |d DE-21-43 | ||
LOK | |0 541 |e 2011/13 | ||
LOK | |0 852 |a DE-21-43 | ||
LOK | |0 852 1 |c Fa I 1437 |m p |9 00 | ||
LOK | |0 938 |a 1102 | ||
LOK | |0 938 |k p | ||
ORI | |a SA-MARC-ixtheoa001.raw | ||
REF | |a Unterrichtsdifferenzierung | ||
REL | |a 1 | ||
STA | 0 | 0 | |a Differentiation,Heterogeneity,Learning group,Study group,Study group,Professionalization,School pedagogics,School teaching,School teaching,Teaching,Lessons,Classroom,Didactics,Teachers' ongoing training |
STB | 0 | 0 | |a Différenciation (biologie),Enseignement,Enseignement,Cours,Cours,Cours (motif),Cours,Formation continue des enseignants,Groupe d’étude,Groupe d'apprenants,Groupe d'apprenants,Hétérogénéité,Professionnalisation,Pédagogie scolaire |
STC | 0 | 0 | |a Diferenciación,Enseñanza,Enseñanza,Formación continua de profesores,Grupo de estudio,Heterogeneidad,Pedagogía escolar,Profesionalización |
STD | 0 | 0 | |a Corso di aggiornamento per insegnanti,Differenziazione,Distinzione,Distinzione,Eterogenità,Gruppo di studio,Lezione <motivo>,Lezione,Insegnamento,Insegnamento,Insegnamento (motivo),Insegnamento,Pedagogia scolastica,Professionalizzazione |
STE | 0 | 0 | |a 专业化,职业化,区别,辨别,区分,学校教育学,课程,教学 |
STF | 0 | 0 | |a 區別,辨別,區分,學校教育學,專業化,職業化,課程,教學 |
STG | 0 | 0 | |a Diferenciação,Ensino,Ensino,Formação permanente de professores,Grupo de estudo,Heterogeneidade,Pedagogia escolar,Profissionalização |
STH | 0 | 0 | |a Дифференциация,Неоднородность,Повышение квалификации учителя,Преподавание,Преподавание,Урок,Урок (мотив),Профессионализация,Учебная группа,Школьная педаогика |
STI | 0 | 0 | |a Ανομοιογένεια,Διαφοροποίηση,Διάκριση,Διδασκαλία <μοτίβο>,Διδασκαλία,Μάθημα,Μάθημα (μοτίβο),Επαγγελματοποίηση,Μετεκπαίδευση εκπαιδευτικών,Ομάδα μελέτης,Σχολική παιδαγωγική |
SUB | |a REL | ||
SYG | 0 | 0 | |a Lehrer,Lehrer,Lehrer,Lehrerbildung,Lehrerweiterbildung , Inhomogenität,Verschiedenartigkeit,Uneinheitlichkeit , Unterrichtsgruppe,Gruppenlernen,Lernen,Lerngruppen , Schulunterricht,Unterrichtsgestaltung,Unterricht , Inhomogenität,Verschiedenartigkeit,Uneinheitlichkeit , Schule |