Diakonie inszenieren: performative Zugänge zum diakonischen Lernen

Diakonisches Lernen und Performative Religionsdidaktik weisen Strukturanalogien auf. Bislang wurde diakonisches Lernen meist auf Praxisprojekte/Praktika verengt. Die Performative Religionsdidaktik dagegen zielt auf eine inszenierungsspezifische Weitung des diakonischen Lernens. So wird in Aufnahme d...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Main Author: Kramer, Jens 1972- (Author)
Corporate Author: Universität Rostock (Degree granting institution)
Format: Electronic Book
Language:German
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Stuttgart Verlag W. Kohlhammer 2015
In:Year: 2015
Edition:1. Auflage
Series/Journal:Diakonie 15
Standardized Subjects / Keyword chains:B Diaconia / Social learning / Religious instruction / Subject didactics
Further subjects:B Performative religious instruction
B Education
B Performanz und Bildung
B Religious instruction
B Performance
B Thesis
B Empathie
Online Access: Cover
Volltext (doi)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallel Edition:Non-electronic