Vermittlung und Rezeption von religiösem und säkularem Wissen im schulischen Religionsunterricht
The paper discusses the objects and approaches that teachers mobilize when teaching about religion and evaluates what their students actually learn thereby. The contents as well as its didactization are conceptualized as “knowledge”. As it is used in the sociology of knowledge, knowledge is understo...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Deutsch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2015]
|
In: |
Zeitschrift für Religionskunde
Jahr: 2015, Band: 1, Seiten: 43-61 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Religionsunterricht
/ Wissensvermittlung
/ Religion
/ Säkularismus
|
weitere Schlagwörter: | B
Schule
B Religionsunterricht B Wissen |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |