Religions as brands?: religion and spirituality in consumer society

This article gives an interdisciplinary account of the societal causes as well as individual and organizational effects of religious consumer society. It integrates and systematizes contributions from economics of religion, marketing, and sociology of religion. The article presents the causes of rel...

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Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Stolz, Joerg (VerfasserIn) ; Usunier, Jean-Claude 1951- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: International Association of Management, Spirituality & Religion [2019]
In: Journal of management, spirituality & religion
Jahr: 2019, Band: 16, Heft: 1, Seiten: 6-31
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
CB Christliche Existenz; Spiritualität
CH Christentum und Gesellschaft
weitere Schlagwörter:B Secularization
B Transcendence
B Aufsatz in Zeitschrift
B Branding
B Religiosity
B Marketing
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
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